1. YAZARLAR

Yazarın Tüm Yazıları >

Aksiliklerle dolu Kanada yolculuğu

A+A-

Kanada/Toronto’da film festivali var. Bu festivale Türkiye “Ayla” filmi ile katılıyor. Ben de bu filmin gösterimine katılmak için Toronto’ya geldim.

Eşim Oytun, küçük oğlum Doruk ve ben Avusturya/Viyana aktarmalı Toronto’ya gidecektik. 6 Eylül Perşembe günü gece THY ile Ankara’dan yola çıktık. İstanbul’a geldiğimizde maalesef ilk aksiliği yaşadık ve havaalanındaki yoğun trafik yüzünden uçağımız zamanında kalmadı. Uçağın içerisinde 1 saate yakın bekledik. Viyana’ya geldiğimizde Toronto uçağının gittiğini öğrendik, uçağı kaçırdık. Havaalanında oradan oraya giderek yetkililere sorunumu anlatmaya çalıştım. Viyana THY ofisini bularak onlardan yardım istedim.

Viyana THY Ofisi; Toronto’ya uçağın olmadığını, en uygun şeklin, bizi tekrar bir gün sonraki uçakla İstanbul’a geri göndermenin, oradan Toronto’ya gitmemizin daha uygun olacağını söyledi.

Mecburen kabul ettik. Fakat bir sorun daha yaşadık, İstanbul’dan kalkacak olan Toronto uçağında da hiç yer yoktu. Başka formüller üretmeye çalıştık. Viyana’da bize bir otel ayarladılar. Bu arada valizlerimizi alamadığımız için üzerimizdeki giysilerle 1 gün daha Viyana’da kaldık.

THY yetkilisi uzun bir telefon trafiğinden sonra çözüm yolu buldu ve bizi 1 gün sonra İsviçre / Zürih üzerinden Toronto’ya göndermenin en uygun olacağını söyledi.

Oytun, Doruk ve ben Zürih’e gittik. Gerilim dolu bir koşuşturma sonucunda Toronto uçağına bindik. Uzun bir yolculuktan sonra Toronto’ya nihayet geldik. Çok yorgunduk, uykusuzduk, hemen valizlerimizi alıp bir an önce eve yerleşip, duş alıp dinlenmek istiyorduk.

Uzun bir bekleyişten sonra valizlerimizden 3 tanesinin gelmediğini, kayıp olduğunu öğrendik. Sadece 1 tane valizimiz vardı. Toronto Havaalanında kayıp eşya bürosuna gidip, valizlerimin kayıp olduğunu anlatmaya çalıştım. 3 saate yakın uğraştım.

Yetkili hangi havaalanından valizimi verdiğimi sordu. Ankara, İstanbul, Viyana ve Zürih havaalanlarında aktarma olduğumuzu söyledim. Adam çok şaşırdı, bu kadar havaalanında ne yaptığımızı sordu, uzun uzun bir şeyler anlattı, birçoğunu anlamadım.

Elimize bir form verip, valizlerimizi bulacaklarını, Toronto’daki adresimize göndereceklerini söylediler.
Toronto’ya eve ancak dün akşam saatlerinde gelebildik. Çok yorgunduk, hemen yattık. Bugün sabah erkenden kalktık, güzel bir kahvaltı yaptık. Dinlendikten sonra dışarı çıkıp mağazalardan üzerimize uygun giysiler aldık.

Yarın sabah Toronto Başkonsolosumuz benden katalog, broşür ve dokümanterleri bekliyor. Valizimizin kaybolduğunu, hiçbir broşürümüzün yanımızda olmadığını nasıl söyleyeceğim bilmiyorum.

Böyle bir aksilikler sonucunda Toronto’ya geldim. Umarım başka bir sorun yaşamayız.

Sizlerle paylaşmak istedim...

Hoşçakalın...

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.